Jumaat, Julai 01, 2011

Medical Card


2 - 3 hari ni mama sibuk sungguh men'survey' pasal medical card.Entah kenapa rasa risau jer bila x der medical card...
Maklumlah sekarang ni anak2 makin lasak..melompat sana, lompat sini...

Macam2 medical card mama survey, AIA..MAA..PruBSN..Etiqa
Currently, everyone dh ada life insurance, so we just need medical card for protection in case kena masuk ward ke..kita tak tahu apa akan jadi akan datang....tambahan plak anak2 sekarang senang sangat nak demam... (mohon Allah pelihara kami sekeluarga dan jauhkan dari segala mala petaka..aminn!!) Mama nak cari yang paling minimum kena bayar, dan medical card yang bleh cover whole family...

Cari punya cari punya cari, jumpala satu website nih pasal cuepasc care yang menawarkan medical card untuk keluarga. http://www.cuepacscare.my . Korang bleh la tgk website nih..caruman untuk keluarga hanya RM40.85 sebulan. Kalau saper yg single sebulan cuma RM15.85 sajer. Memang setakat nih yang terendah yang mama dah survey. Manfaat dier pun banyak...bleh rujuk sendiri kat website.
Apa yang mama faham, dengan adanya medical card, kos rawatan, pembedahan dan pembayaran bil hospital (warded) akan ditanggung sebaliknya kalau insurans tanpa medical card, biasanya hanya cover penyakit2 kritikal + elaun hospital sahaja (bergantung kepada polisi). Contohnya: Demam denggi dan masuk ward: kalau kita ada medical card, selamatla duit untuk bayaran bil hospital.. (life insurans x cover untuk demam denggi, ok!)

Apa2 pun kesihatan, kecelakaan, ajal semua di tangan Allah. Kita hanya buat persediaan untuk menerima sebarang kemungkinan sekiranya Allah ingin menguji kita. Wallah Hu Alam..


3 ulasan:

  1. Very informative..bagus² dr hr2 gak survey utk life insurans ni tp smpi kesudah xde jwpn..haish..

    BalasPadam
  2. ng carik gak medical yg murah n mampu..rsnyer cuepacscare ni ok ke x??

    BalasPadam
  3. zam: ada banyak pilihan..kalau amik life insurans ni kena pastikan agent kita tu bagus bleh uruskan semua dengan cepat..kalo berminat nagn pruBSN along leh rekemen agent...
    sarah: ntahla..x sure bagus ke x..bila along bandingkan ngan insuran kelompok UiTM manfaat x banyak beza..tapi caruman UiTM besar..so, nak try amik gak..at least ada gak medical card dr x de langsung!

    BalasPadam