Selasa, Disember 29, 2009

Malang ada bau ker??

Orang selalu kata...

"malang tak berbau...malang ada bau ker?

kalau ada bau sah2 dh bleh hidu ade malang nak jadik..."


Nilah insiden yang telah berlaku pada 22/12/09 aku ondway aku nk gi kerja..tapi alhamdulillah..slamat gak aku sampai dan sempat lak aku punch sebelum 7.30am..mana taknyer...aku lanyak gak jalan sampaikan bengkok sportrim dibuatnyer...
TAPI
sebenarnyer aku tak tau pun tayar aku pancit...aku ingat aku dh langgar divider coz masa kejadian tu ada dentuman kuat gitu...aku memang budget yang aku dh langgar divider..dalam hati aku..."alaaahai...panjangla soal jawab ngan hubby aku nanti...kemek yang aku langgar dulu pun tak repair2... lagi mau tambah!!!..." dek kerana aku nih berfikiran +ve..(benda dh jadik, aper nk buat...redha jer la...)aku pun meneruskan perjalanan tanpa henti dengan harapan sempat punch card sebelum 7.30pg..aku bw slow jer..coz makin lama terasa 'something wrong' keta aku...dan bila aku turun jer dr kereta..(konon nak tengok mana la yang kemek tu..)
Masya ALLAH...
tayar aku pancitt rupanya...bukan aku langgar divider...plak tu depan + belakang 2 skali...flat truss tu....
Nasib baekk la ada super hero....beliaulah penyelamat keadaan..TQ my bro!!


tu..tayar depan:: yg belakang dlam proses penukaran



super hero::penyelamat keadaan


~tayar oh tayar ~

kesudahannya bila balik umah..hubby aku tak la plak banyak soal..nasib baekkk...
dan 3 hari pastu dier trus cari sport rim made in japan kasi tukar trus nagn sportrim yang bengkok tu...sori & tq my hubby...love u..hehhehe..

Alkisahnya..rentetan dr insiden aku nih rupanya family aku pun ramai yang mengeluarkan duit untuk problem kereta bulan 12 nih...
  1. Akak ipar: terbang RM600 tetiba je kereta semput
  2. Bakal biras:terbang RM700 tetiba jer temperature naik dan trus tak bleh start engine..kejadian berlaku pada hari dier dan rombongannya datang meminang akak ipar..
  3. Adik Ipar~deris: terbang RM700 coz ondway bali kampung @ highway cermin kereta retak 1000
  4. Adik Ipar~hasan: kereta breakdown gak ondway nak balik kampung
  5. dan semalam...adik aku sendiri super hero yg gambar kat atas tu...kereta dier pun meragam enjin tak hidup..melayang RM300....

Mungkin inilah penutup tirai 2009.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan