Khamis, November 19, 2009

lagi kisah berkisah

07 nov 09
10.30pm..

Prangg!!!!!!!!
hish bunyi aper tu???
aku pun mencari bunyi aper la agaknyer tu...
aku berlari keluar rumah tegok kot2 ader petir walaupun konfirm hari tak hujan..
::takde...
tgk kat dapur..kot2 kucing curi ikan...
::takder....
dongak ke syiling kot2 bom atom jatuh dari langit...
::pun tak der...

rupa-rupanya....anakku si Danish yang bertuah tu dh pecahkan kaca kabinet tv aku...
arghh marahnyer....nak ku tangan rasa sia2 jer..bukan kaca tu leh cantum balik pun (tapi kena tangan gak dier...)
habislah lopong kabinet TV aku...ni petanda2 awal untuk soh tukar yang baru nih...

aku lupa lak nak snap gambar kaca yang pecah..coz hati aku pun pecah macam kaca tu gak...wergh..bengang...

tapi kesian gak kat danish...dah la dapat 'setangan' dari aku dapat nih plak...

dh tak leh jalan..kaki dah luka...

rupa2nyer tanpa disedari..kaki dia kena kaca tu..dah berdarah menjejeh ke lantai....sebagai seorang ibu yg prihatin kelam kabut la aku mencari alat2 untuk hentikan darah tu...dan akhirnya berjaya!

:anakku haziq plak badan da panas...selsema+batuk... :(


08 Nov 09
Esoknyer...Hari ketiga berbengkel di Holiday-Inn pagi tu aku dah rasa macam something wrong je ngan mata nih..apaasal plak rasa gatal-gatal..plak tu cam melekit2 jer nak buka mata..tgk cermin tak der aper pun cuma sikit merah jer...oklah..siap trus gi bengkel...

...........................

......................

.

.

.

.

.


balik awal sket coz kat umah mengenangkan hero2 aku yang tak sihat + mata aku pun semakin gatal dan merah...dan wabak turut berjangkit pada hubby aku...nilah yang dikatakan sehati sejiwa...sakit mata pun sama2..cubit peha kanan peha kiri tak rasa sakit pun...
(aku heranla..apernyer pepatah da...'cubit peha kanan peha kiri terasa sakit juga'...aku try cubit peha kanan..peha kiri tak sakit pun..sakit peha yang aku cubit jer la..)

:merah mata hitam ku...:

dan malam tu diimamkan oleh suami aku, di azankan oleh anakku danish dan di iqamatkan oleh anakku haziq serta bermakmumkan aku scara berjemaah kami ke klinik untuk mendapatkan rawatan...dan aku ngan hubby aku dapat mc 3 hari...

hoooreyyyy!!!!

:uikh..kaya doktor tu..satu family datang...:

09 Nov 09
1st day MC..memang gila2 tak larat..dah la sakit mata rasa mcam nak tersembol kluar jer..kepala pun sakit berdenyut2..masa aku banyak dihabiskan untuk ZZzzz jer...


10 Nov 09
2nd day MC..macam dah ok sikit..mata merah skit2 jer lagi...tapi badan macam dah sihat..sakit kepala pun dh ok..so oleh kerana sepasang suami isteri nih mmg dh dapat mc maka kedua2nyer pun melancarkan gerak kerja pembersihan dan pengubahan barangan dalam umah..dan hasilnya....kami dah mengdowngrade bilik tidur dari tidur atas katil ke tidur bawah jer la...sebab Haziq dh 2x jatuh katil..kalau jaga jer trus merangkak..atas faktor2 keselamatan..maka inilah hasilnya...

dari tidor atas katil down grade ke..dh macam taska..langkah keselamatan elak kepala anak terantuk ke dinding..


S.E.K.I.A.N

2 ulasan:

  1. warghhh ngerinya mata tu.. cam cam cam mata along .. ngeriii hahaha.. lawak ar taska baru kat bilik along tue... gelak depan pc sorang2.. kah kah kah...

    BalasPadam
  2. along....ala...m.c along tak lawan ngan liza arrr..kite nyer 1 family je dah cecah rm400..tau plg glamer airis n mummy dia la...sebab memjg g demc!khekeh...lagi satu idea letak abc tepi katil tue sungguh bernas...good idea..bley tiru!

    BalasPadam