Isnin, Ogos 22, 2011

Rahsia 22 Ramadhan = 22 Ogos

Salam Aura Ramadhan ..

Tinggal lebih kurang 8 hari sahaja lagi Ramadhan akan berakhir..
Adakah korang gembira sebab dh nak raya???
Atau...adakah anda korang SEDIH sebab Ramadhan akan berakhir???
Tepuk dada tanyalah iman....

Sesungguhnya Ramadhan adalah penghulu segala bulan..
bulan yang penuh barakah...
dibukakan seluas-luasnya pintu keampunan...
dibukakan seluas-luasnya pintu rezeki
dan...
iblis dan syaitan dirantai rapi
agar manusia mengenali diri
mencari keredhaan Ilahi.....
tanpa dihasut oleh si syatan dan iblis...
agar mampu beribadah mencari keredhaan ALLAH tanpa rasa sangsi...

Alhamdulillah...sedikit kesimpulan yang dapat mama buat bila menghadiri preview HR semalam..
Buat pertama kalinya, mama hadir untuk melibatkan diri dalam perniagaan MLM..
MLM?? haaahhh...ramai yang x suka, menyampah, x yakin, x berminat bila sebut je pasal MLM...

Jangan cepat melatah..cepat buat kesimpulan negatif pasal MLM. Mama dulu pun sama..sebut jer MLM.. DEFENITELY REJECT!!! Langsung tak nak amik port...x nak dengar pun...
Tapi hari ni Alhamdulillah...mama bersyukur kerana Allah telah mengizinkan mama untuk menyertai perniagaan ni...tanpa ajakan/ pujukan sesiapa pun!! Inilah yang dikatakan rezeki di bulan Ramadahn.... Kuasa ALLAH semuanya!!

Hanya kerana nak dapatkan produk susu kambing untuk abah mama yang mengalami diabetes kronik, mama decided untuk jadi ahli..x fikir pun pasal nak berniaga ker..aperker...cuma fikir dan yakin susu kambing banyak khasiat damn minuman sunnah nabi yang mampu untuk rawat sakit abah...mama pun melaburlah beli produk hi goat untuk abah..

Kebetulan semalam ada preview untuk ahli baru. Mama pun pergi sekadar nak mengetahui lanjut pasal produk ni. Sangat menakjubkan! banyak testimoni yang dicerita dan dibuktikan..antaranya, 4 orang pesakit kanser telah pulih dengan mengamalkan minum susu HiGOAT, pesakit kencing manis berjaya selamatkan kakinya dari dipotong, kanak2 menjadi cergas dan lebih fokus bila belajar, pesakit gastrik yang keluar masuk hospital pulih sepenuhnya!! Hanya berterusan minum susu...

Dan apa yang buat mama AMAT TERTARIK dengan HR, memberikan khairat kematian kepada ahli2nya. Usahawan2 yang telah berjaya pula sangat memberi support, perhubungan persaudaraan sangat akrab, dan setiap titip bicara dikuatkan dengan firman Allah dan hadis2..HR memang berjihad untuk Islam!!! Untuk memperkukuhkan kembali ekonomi Islam....Cuba kita renung2kan...berapa ramai orang2 bukan Islam telah kaya raya?? Orang Islam seperti kita la yang dah kayakan mereka...sebab kita support barang buatan /keluaran mereka...Itulah yang perbezaan nyata MLM HR marketing dengan MLM yang lain..
Banyak lagi keistimewaan lain, dapatkan info di sini

Mama ingin kongsikan kata2 DD Faridul Firdaus semalam..
Ramai orang suka bersikap 'nantilah..' tunggu dululah...fikir dululah...' untuk buat penghijrahan diri...sebenarnya penghijrahan terbaik adalah bulan Ramadhan tahun ini...yang dah berbaki 8 hari saja lagi..kenapa Ramadhan tahun ni?? Kajian ahlimetafizik dan sirah hijrah nabi membuktikannya...

Nabi Muhammad telah berdakwah secara sembunyi selama 12 tahun. Setelah itu Allah telah memerintahkan nabi berhijrah ke Madinah. Maka pada saat itu bermulalah 1 Hijrah. Hari ini 1432 Hijrah menunjukkan nabi telah berhijrah selama 1432 tahun.
Seperti apa yang kita maklum, satu tahun dalam tahun masihi ada 365 hari, dan tahun Hijrah ada 355 hari..tidakkah kita sedar, begitu besar kekuasaan ALLAH pada hari ini 22 Ramadhan = 22 Ogos?? Apakah rahsia tersembunyi di sebalik persamaan ini??
Menurut pengkaji metafizik, pengiraan 1432 dapat dikira sebagai 1 melalui pemambahan 2 nombor dihujung.
1+2 = 3 4+3 = 7
3 + 7 =10
1+0 = 1
1
Maka, tahun ini adalah sama seperti tahun Nabi junjungan besar kita berhijrah..dan Ramadhan ini adalah tarikh yang tepat untuk kita berhijrah!! Jika masa nabi berhijrah dahulu, hidup nabi dan pengikutnya telah berubah menjadi 360 darjah kerana pada saat itulah Allah turunkan perintah untuk umat Islam berpuasa buat pertama kalinya....dan berperang pula pada bulan Ramadhan...tanpa anggota yang cukup dan lengkap dengan senjata..tapi kekuasaan Allah menjadikan umat Islam menang besar...iaitu menang dalam peperangan BADAR!

Jadi , fikir2 kan lah, inilah saatnya untuk kita berhijrah, hanya tinggal 8 hari saja lagi...dalam tempoh ini InsyaAllah penghijrahan kita akan mendapatkan keredhaan ALLAH seperti berjayanya Nabi Muhammad dalam perang Badar...

Sekiranya korang terfikir untuk hijrah memperbaiki kehidupan dan kewangan, buangla fikiran negatif anda terhadap MLM HR Marketing...http://www.JutawanHR2u.com/alongmayhigoat.... tak salah mencuba...yang penting kita ikhlas, jiwa kita bersih dan niat kita hanya kerana ALLAH..InsyaAllah pasti ada keberkatannya...kalau tak berjaya kaya dengan duit sekalipun, sekurang2nya ada pahala kerana menghidupkan kembali sunnah nabi..

Wallahhualam..

SUSU KAMBING : Minuman Berkhasiat, Sunnah Rasulullah SAW Serta Para Nabi, Ahli Ulama Sebelum Baginda SAW. Kata Baginda "...barang siapa diakhir zaman, dikala itu ummatku dalam kerosakan, sedangkan dia menghidupkkan sunnahku, wajiblah baginya memperoleh pahala seumpama 100 pahala orang mati syahid..."

renung2kan n selamat beramal




Tiada ulasan:

Catat Komen