Jumaat, April 30, 2010

~kelam kabut~

N-tri ni dh tulis pada 30/4/10 tapi x dan abis...tu pasal x upload masa tu....baru hari nih agak tenang dan ada masa nak sambung balek.....dan adalah dimaklumkan cerita2 entri nih dh lapuk..tapi...
ada aku kesahhh???wakakakka!!!!

nih nk stori pasal hidup aku yang sungguh + amat kelam kabut akhir2 nih....


Kelam kabut nih bermula sejak dari awal april bila aku bawa family turut serta ke Sabah atas tiket demo eKI....walaupun seronok coz dapat bercuti bersama keluarga tapi penatnyer YA ALLAH!!! hanya tuhan yang tahu...dengan gelagat anak2 yang sedang membesar...memang sangat penat!!!+++letih +++tahan sabar dengan sikap anak sulong ku yang sungguh mencabar kesabaran & keimanan seorang ibu... Si anak betul2 buat sampaikan aku ngan hasben x dapat nk control...sabarrr jer lahhh..


7-9 April- kat Sabahh...balik Sabah sampai umah kol 1.30am...penatt yang sungguh penat hingga tak terkata penatnya sampaikan aku bleh tidur skali dengan tudung...beriman sungguh kah aku sampaikan tidur pun pakai tudungg??? hohohohoh...mujurla esok tu weekend ...walaupun x kerja...seperti sedia maklum dengan anak2 ku yang sungguh hyperaktif, penatnyer mmg berganda jadiknyer... cumanyer aku bleh bangun lambat skett jer dr ari kerja...

11-16 April- hasben aku lak gi training kat Melaka...terasa betapa pentingnyer suami bila dier x der...rutin harian menjaga anak2 tanpa suami sangat mencabar rupanyer...kalau biasa walaupun hasben balik kerja lewat at least pas Isyak dier dh amik job tidur kan si Kenit Haziq..So aku pun blehla melangsaikan kerja2 umah dan melayan si abang...tapi bila sumer nak wat sorang...memang kelam kabut...mula la aku terjerit2 dah macam bini tarzan marahkan si Abang bila time aku tidorkan si Kenit dier datang nak ajak main...Si adik pun terus la mata terbeliak yang td asalnyer dh kuyu nak tidor...sekali lagi...SABAR jerlahhh......sudahnyer...lewat malam...barula nak tidor...

19-21 April - aku plak tinggalkan anak2 ngan hasben...aku mendukung agenda negara...buat demo sistem eki kat Sarawak.. Sangat seronokk pergi Sarawak...aku suka makanan2 kat sana banyak yang unik2...balik dari Sarawak, macam biasa kerja2 kat opis makin bertambah...

25 April-2 May - skali lagi hasben aku plak gi outstation lagi...wahhh dah macam biskut Chipsmore dah...sorang balik, sorang pegi....sekali lagi aku ngan anak2 ditinggal-tinggalkan...Masa nih la macam2 jadik kat aku...kepala otak aku nih macam wengg jer...-story kat next entri-

3- 6 May - aku plak tinggal hasben ngan anak2 aku skali lagi...kali nih pi Perlis lak...siankan jadi anak2 aku...asyik2 kena tinggal...abah balek, mama palk pegi...Inilah pengorbanan...

10-12 May -dan destinasi terakhir di Kelantan..malam tu masa siap2 berg nak gi Kelantan, Danish sorok charger..anak yang sekecil 4 tahun tu umpama memberontak bila asyik kena tinggal...
"mama kemas2 beg nih nak pegi mana? Mesti nak tinggal abang lagi nih????"
"x derla...mana ader...mama sajer2 jer kemas beg nih..."
"elleh...mama tipu...mama suka nak buat tipu!!!"...mama mesti nak tinggal abang lagi!!!"
dia pun selongkar beg baju aku dan amik charger hp...
"eh abang nak buat aper charger mama tu?"
"ABANG NAK SOROK...BIAR MAMA TAK PAYAH PERGI"....
dan aku terpaksa pinjam carger adik aku coz charger yang dier sorok tu mmg tak jumpa...

Aku x sabar sebenarnya nak meghabiskan destinasi perjalanan nih...PENAT sangat...kesian pun ada kat anak2 dan suami yang ditinggalkan...TQ to my hubby atas pengorbanan besar ini...

18-20 May- aku dah surrrender...x nak pegi jalan lagi...demo di Melaka...biarlah tugas rasmi ini digilir pada orang laen...aku juga punya keluarga yang perlu diberi perhatian....

1 ulasan:

  1. yelah2 wa takder husben anak2 pun wa takder, nie semua salah boss ler nie.....

    BalasPadam